Bölümümüz tarafından hazırlanan "Dikmen Gürün'e Yazılar" kitabı çıktı.
Bölümümüz tarafından hazırlanan, ENKA Sanat'ın katkıları ile Doğan Kitap tarafından yayımlanan "Dikmen Gürün'e Yazılar" kitabı çıktı. Bölümümüz hocalarından Doç. Dr. Yavuz Pekman ve Dr. Öğr. Üyesi Oğuz Arıcı editörlüğünde hazırlanan kitapta ulusal ve uluslararası birçok akademisyen ve tiyatro insanının yazıları yer almaktadır.
İçindekiler
Doç. Dr. Yavuz Pekman
Başlarken II 012
Dr. Öğr. Üyesi Oğuz Arıcı
Sunuş 014
Prof. Dr. Kerem Karaboğa
Değerli Sanatseverler, Sevgili Dostlar 020
Metin Akpınar
Hölderlin’in Caesura Kavramının Çağdaş Yorumu:
Romeó Castellucci’nin Ödipus Der Tyrann’ı 022
Ozan Ömer Akgül
Dikmen Gürün Bizim İçin Hep Dikmen Hanım Oldu 036
Övül Avkıran
Hoca – Öğrenci Ve Dost İlişkisi 039
Azime Aydoğmuş
Tiyatroda Sözün Seyrine
Derrida’cı Bir Bakış 042
Dr. Öğr. Üyesi Melike Saba Akım
Oya Başak’ın Gözüyle Dikmen Gürün 052
Prof. Dr. Oya Başak
Kadmos:
Akdeniz Ülkeleri Arası
Bir Sahne Sanatları Festivalleri Ağı 053
Vincent Baudriller Ve
Hortense Archambault (Avignon Festivali)
Shakespeare Biyografileri Ve Shakespeare O55
Prof. Dr. Nazan Aksoy
Düşüncede, Sanat Anlayışında, Gerçek Dostlukta:
Bir Ömürde Elli Yıl 069
Prof. Zeliha Berksoy
Mimesis ve Poiesis:
Aristoteles’te Kurmaca Fikri 071
Dr. Öğr. Üyesi Oğuz Arıcı
“Bir İş İyi Gidiyorsa Bilin Ki
Zamanında Biri Cesur Bir Karar Vermiştir.” 090
Prof. Dr. Lemi Bilgin
Mahalle Hayalleri Ve Temsilleri:
Sahibinin Sesi’nde Mahallenin
Toplum Hayaliyle İlişkisi 092
Mehmet Özgür Bahçeci, Dr. Burcu Yasemin Şeyben
Tekrar 110
Serdar Biliş
Sevgili Dikmen Gürün 112
Murat Daltaban
Dünden Bugüne, Analizci Yaklaşımdan
Yaratıcı Yazarlığa Dramaturgi 113
Doç. Dr. Özlem Belkıs
Dikmen Gürün’le Dergi Çıkartmak 137
Mustafa Demirkanlı
Takipçiler 139
Metin Deniz
Hedda Gabler Burada:
Bir Sahneleme Okuması İçin
Kavramlar Üstüne İlk Çalışma 142
Prof. Mehmet Birkiye
Dikmen Gürün’e 148
Haldun Dormen
Dikmen “Guru” 149
Mehmet Ergen
Zeynep Kaçar’ın Krem Karamel Adlı Oyununda Ataerkil Söylemlerle Hesaplaşma Biçimleri Ve Kadın Bedenine Yüklenen Anlamların
Kırılma Stratejileri 151
Dr. Öğr. Üyesi Elif Candan
Görmenin Sorumluluğu 173
Dr. Evren Barın Eğrik
Bir Zamanlar Hotel Kabil’de 176
Ceren Ercan
Çağdaş Tiyatroda Eşzamanlılık,
Eşdeğerlilik, Çokboyutluluk 179
Esen Çamurdan
Başka Bir Tiyatro Anlayışı Üzerine 187
Naz Erayda
Bir Shakespeare Masalı 191
Prof. Dr. Cevat Çapan
Ortak Sevdamız Tiyatro 195
Genco Erkal
Karagöz Perdesindeki Kürt Tipi Ve Dönüşümü 198
Dr. Öğr. Üyesi Duygu Çelik
İşte, Dikmen Gürün Budur! 213
Bülent Erkmen
Sevgili Dikmen’e 214
Sergio Escobar (Piccolo Teatro)
Have A Rest My Lord’dan Everest My Lord’a
Bir Dilde Huzursuz Hissetmek 215
Dr. Ferdi Çetin
“....Hamuru İnsan Olan Tiyatronun Doğurganlığı
Sanki Uygarlıkların Temelini Atmıştır!” 221
Melih Fereli
Kesişen Yollar 229
Prof. Dr. Zehra İpşiroğlu
Çağdaş Tiyatronun Tarihsel Açmazları Ve
Bir Yöntem Önerisi 237
Dr. Burç İdem Dinçel
Çok Azaldık, Çok! 257
Işıl Kasapoğlu
Performans Sanatı Ve
Performatif Belgelemeye Dair 259
Ayşe Draz
Dikmen Gürün 266
Nesrin Kazankaya
Sokrat’ı Anma Gecesi Adlı Oyun Metninin
Öz Ve Biçim Özelliklerinin İncelenmesi 269
Dr. Öğr. Üyesi Ayla Kapan Ezici
Dikmen Gürün’e! 282
Prof. Yıldız Kenter
Namevcudiyet Estetiği:
Her Şey Nasıl Başladı? 283
Heiner Goebbels
Dikmen Gürün 293
Emre Koyuncuoğlu
Yazar Ve Oyuncu Olarak Franca Rame Monologlarında
Kadın İmgesinin Dile Yansıması 298
Prof. Dr. Esin Gören
… 315
Ahmet Levendoğlu
Tiyatrodan Performans Sanatına Temsil Estetiği Ve
Sanatın İdeolojik Yolculuğu 316
Verda Habif
Pina Bausch Ve Dans Tiyatrosu 330
Prof. Geyvan Mcmillen
Tiyatro Çevirisi Bağlamında Bernard - Marie Koltès Oyunlarının
Türkiye’deki Dolaşımı 333
Doç. Dr. Beki Haleva
Dikmen Gürün’ün İstanbul’u 347
Alex Olle (La Fura Dels Baus)
Alarme, Amor Ve Encore’de Trajik Olan 348
Dr. Öğr. Üyesi Özlem Hemiş
“Dikmen Gürün” Markası 353
Zeynep Oral
Antik Yunan’da Mitostan Mitolojiye 357
Prof. Dr. Zühre İndirkaş
… 370
Berkun Oya
Hafızamın Sahibi 371
Yeşim Özsoy
Geçmişten Günümüze Belgesel Tiyatro 374
Doç. Dr. Hasibe Kalkan
Nefes Üstüne 394
Peter Pabst (Tanztheater Wuppertal)
Çok Sevgili Dikmen Gürün’ümüze 395
Carlus Padrissa (La Fura Dels Baus)
For Dikmen 396
Theodoros Terzopoulos
Terzopoulos Tiyatrosunda Düşüş Ve Yükseliş 400
Prof. Dr. Kerem Karaboğa
Dikmen Gürün İçin 407
Alı Poyrazoğlu
Doğu İle Batı, Köken İle Gelenek Arasında
Karolos Koun 409
Prof. Platon Mavromoustakos
“Hiçbir Şey Kapalı Bir Laleden Daha Kapalı Olamaz” 419
Tilbe Saran
Gerçek Ötesi (Post-Truth)
Tiyatro İçin Ne İfade Ediyor? 421
Prof. Dr. Hülya Nutku
Dikmen Gürün’e 52 Yıllık Bir Merhaba 427
Seçkin Selvi
Oyun Çevirilerinde
Konuşma Dilinin Önemi Ve Bir Model:
Göktaşı 429
Prof. Dr. Özdemir Nutku
Uzman Doktor Tiyatro Eleştirmeni 439
Ferhan Şensoy
Dear Dikmen Gürün 440
Tadashi Suzuki
Şâmil Yılmaz’ın Anlatı Oyunları:
Avzer Ve Dansöz 442
Prof. Dr. Selda Öndül
Dikmen Hocam 464
Görgün Taner
Dikmen Gürün’e 465
Demet Taner
Toplumsal Belleği Yeniden Kurma, Gizlenen Gerçeği Görünür Kılma Çabası:
Tiyatromuzda Belgesel Oyunlar Üstüne 468
Doç. Dr. Fakiye Özsoysal
Teşekkürler Dikmen Gürün! 481
Şahika Tekand
Sahnemizin Öncü Kadınları 485
Doç. Dr. Yavuz Pekman
Üç Ayrı Yaratım Evresinde Oluşturulmuş, Üç Ayrı Koreografinin
İstanbul Uluslararası Tiyatro Festivali’nde
İzleyiciyle Buluşması 504
Aydin Teker
Feminist Tarihin Peşinde Bir Oyun:
Zabel 509
Dr. Sevilay Saral
Varsayılan Kullanıcıyı Kenara Bırakmak:
Neoliberalizm, Sinirbilim Ve Oyuncu Eğitimi 514
Prof. Dr. Çetin Sarıkartal
1994’ten Bugüne Yolculuğumda Dikmen Gürün İzleri 526
Duygu Seda Tomru
Kazım Karabekir, Makine Mikrop Ve
“İbret Yeri” Olarak Tiyatro 531
Dr. Öğr. Üyesi Nilgün Firidinoğlu Tiryaki
For Dikmen For A Woman Who 548
Robert Wilson
Teknoloji Çağında Kostüm Tasarımı 550
Prof. Dr. Selda Kulluk Yerdelen
İstanbul Tiyatro Festivali’nin Yirmi Yılı:
Dikmen Gürün 558
Doç. Dr. Leman Yılmaz
Bir Hayal Alanının Düşündürdükleri 566
Doç. Dr. Zeynep Günsür Yüceil
Tiyatro’nun Dikmen Hanım’ı 570
Özen Yula
Tiyatronun Ruh İkizi Şiirdir 572
Prof. Dr. Ayşegül Yüksel